BuiltWithNOF

 

 

Men kan eenvoudig met Ctrl-F zoeken op naam.

 

07-01-2013 H G Vijge.
herinnering 1954 was ik aan boord als matroos 3, als blokkenist annex brandweerman. Ik zat in bak 38 ?( weet ik niet zeker meer) Het verblijf was bovenste dek het eerste achter het eiland aan stuurboord.Ik zou het leuk vinden contact te hebben met oude baksgenoten, al ben ik de meeste namen kwijt.  hgvijge@tele2.nl

07-01-2013 Jan Fleuren (Fuus).
indie èn veteraan ik was in 1947 in Deelen in opleiding tot vliegtuigmotormonteur daarna naar de Oost in 1949 MVKM tot september 1950 toen bij de AVOT op TWENTHE daarna MVKV en tot slot op de Illustrious zijn er geen sobats die ook op die plaatsen zijn geweest ik hoop binnenkort 85 jaar te worden en zou nog graag met oude maten willen mailen over het wel en wee van toen en nu mijn roepnaam was FUUS gekregen van sergeant Gouw de hangarchef bij de AVOT.  janfleuren87@gmail.com

08-01-2013 Jan Fleuren (Fuus).                                                                                           Illustrious ik heb tijdens de nato oefening met squadron 2 fire fly`s op die boot gevaren daarna heb ik de MLD met eervol ontslag verlaten zijn er nog sobats die ook aan boord waren tijdens deze oefening en die ook op die plaatsen zijn geweest. Iik hoop binnenkort 85 jaar te worden en zou nog graag met oude maten willen mailen over het wel en wee van toen en nu. Mijn roepnaam was FUUS, gekregen van sergeant Gouw de hangaarchef bij de AVOT. janfleuren87@gmail.com

16-01-2013 Henk Geerdink.
Brand en Herinneringspenning Karel Doorman Op 29-04-68 werd ik als vliegtuigmaker 2zm overgeplaatst van Valkenburg naar Hr. Ms Karel Doorman als vast bemanningslid.
Diezelfde dag nog brak er brand uit in de voormachinekamer en op 30 april in de achterste machinekamer. Op 28 mei werd het 20 jarig jubileum van de Karel Doorman (1948 - 1968) gevierd en alle vaste bemanningsleden ontvingen een bronzen herinneringspenning. Deze penning heb ik nog in mijn bezit. Ik weet niet hoeveel er nog in omloop zijn maar het zullen er niet veel meer zijn. In oktober 1968 werd ik overgeplaatst naar het vliegkamp De Kooy en in januari 1969 ben ik met groot verlof gegaan. henk.geerdink@ziggo.nl

19-01-2013 J. van den Bos.
F804 hrms Piet Hein Wil voor mijn vader de Piet Hein na bouwen Mijn vader is hiermee in 1961 mee thuis gevaren na 19 maanden in nieuw guinea te hebben gezeten. Nu ben ik op zoek naar foto's Zoek detailfoto's van het schip #groet Jan v/d Bos j.v.d.bos3@kpnplanet.nl

21-01-2013 Bep van Noort.
penning Karel Doorman Beste Henk Geerdink, Ik ben ook in het bezit van de penning van de Karel Doorman. De laatste vier reizen heb ik mee gemaakt Als vgmra 1 vsq 4. In 1971 ben ik met groot verlof gegaan,en intussen gepensioneerd. Vele groeten. Bep van Noort.  l.vannoort@home.nl

21-01-2013 Dick van Straaten.
vliegtuigtrekkers aan boord De vliegtuigtrekkers aan boord waren van het merk "ESLINGEN" dvstraaten@home.nl

26-01-2013 Hans Rolink.
Japanse drijvervliegtuigen met de Qh1 Complimenten over de site! Zeer informatief.Weet iemand wat er geworden is van de Japanse watervliegtuigen die de eerste Karel Doorman uit Indie heeft meegenomen?  Wat was het mooi geweest die nu in het MLM op Soesterberg te hebben.  hmrolink@wxs.nl

30-01-2013 Leen Moelker.
Karel Doorman in 1963 Het was al een oud plan, mijn dia's te digitaliseren. En nu is het er zomaar van gekomen inclusief de dia's met actiemomenten rondom de Karel Doorman. Ik heb maar een klein jaar op de KD gevaren, nu zo'n 50 jaar geleden. Ik geloof tijdelijk wel met 1800 mede- bemanningsleden, wat ik persoonlijk veel te massaal vond.Hoewel opgeleid als matroos, deed ik dienst in de commandocentrale als RAPP1,wat een boeiende maar toch een te routinematige taak meebracht. Dank zij de prima studiefaciliteiten en veel tolerantie en begrip van de toenmalige directe bazen op de KD, kon ik de dienst - via het wachtschip Tromp -  in 1964 verlaten met een middelbare schooldiploma. De periode KD sloot aan bij anderhalf jaar op klep 8 in Nederlands Nieuw Guinea. leen.moelker@kpnplanet.nl

12-02-2013 Paul Hage.
Internet site voor de Karel Doorman Redactie, Ik kwam deze internet site tegen. Misschien iets om dat hier te vermelden.
http://hmskareldoorman.hyves.nl/ paulhage@hotmail.com

26-02-2013 Victor Ley.
Verschillende foto's van Appie Beentjes bij opnamen in de machinekamer. Op zoek naar A. Beentjes Ik heb in 1963-1964 als machinist op de Karel Doorman gevaren. Ben lange tijd opzoek naar eene machinist Albert Beentjes.Wie kent en weet waar Albert nu is  vley@online.nl

06-04-2013 Rob Floor.
bemanning Ik heb de wereld reis van Hr Ms Karel Doorman mee gemaakt als Matr 1 Rapp 1 en 6 maanden na thuiskomst weer uitgezonden naar Nieuw Guinea daar op de Hr ms Kortenaer thuis gevaren 1962 floor_robert@hotmail.com

11-04-2013 Henk van der Werf.
Matr. 1 Henk van der Werf Wie kan mij nog herinneren, ik werd op 14 dec 64 aan boord geplaatst bij de brandweer (vliegdek partie)en ben ook liftpaai geweest.Heb op de Doorman een mooie tijd gehad.Veel gelachen met Lex Brendel.  hvdwerf05@kpnplanet.nl

webmaster: Een bekende naam op de site is Lex Brandel op fotonr. 1986, bemanning-slaapverbl. F en G dek

16-04-2013 H. Nanninga.
foto,s Stuur mij het adres om foto,s op te sturen hnanninga, Dassenkuillaan 70, 6162jg Geleen  henknanninga@gmail.com

02-05-2013 Rien de Bruin.
Telegrafist 1964 Vanaf januari 1964 tot de brand werkte ik als telegrafist op de KD. Flink gepest en terecht...Ik was cum laude geslaagd op de VBS en dacht die ouwe jonges wel ff wat te leren...Dat accepteerden ze niet, tuurlijk niet. Aanvaring tjot in Zweden ook meegemaakt. Daarna overgeplaatst voor de NATO kampioenschappen morse seinen (sleutelen). Kwam niet verder dan voorrondes.  Ik hoor graag reacties van maten die mij nog kennen.  riendebruin05@gmail.com

17-05-2013 Herman Repping.
Oude en nieuwe doorman Ik heb als matr 3 de oude doorman 1948 Engeland gebracht , en de nieuwe roestbak opgeknapt, zag de 1e vlieger overboord gaan, was aan boord 1e reis naar de west,vaak de barriers moeten repareren op de EW of HW,ging van boord 1950 , gereed maken Hr Ms van galen Korea, gediend tot 1980 ,nu 83 jaar  h.p.rep30@gmail.com

20-05-2013 Léon.W.M.Tonnard.
Boordradio Ik weet me nog te herinneren dat s'morgens vroeg tijdens het opstaan niemand uit zijn kooi wilde komen als Sue Thompson op de boordradio het liedje "Have a good time" zong. Die gene die dat draaide wist wel wat hij deed en zeker als we al weken op zee waren ltonnard@gmail.com

12-06-2013 Joop van den Heuvel.
foto`s ik zoek foto`s van de dikke boot want ik heb daar in 1968 op gezeten als bottelier een aro vergeet mij nooit die noemde mij hoerejong en liep tegen mij vuist aan alleen lag er 50 kilo suiker in de gang daarna.    joop v d heuvel

14-06-2013 webmaster.
NIEUW ADRES Deze site over Hr.Ms. Karel Doorman is nu bereikbaar geworden onder www.kareldoormanr81.nl en het nieuwe emailadres is nu info@kareldoormanr81.nl

23-06-2013 Adri Faasse.
Lang geleden De saamhorigheidsdag achter de rug en dan ga je weer wat snuffelen op marine site's. Zo ook op de jouwe. Wilde je complementeren met deze site. Ook al ben ikzelf geplaatst geweest op de Zeven, toch veel herkenbaars gezien en gelezen. Sterker nog, ik ben van 1945 maar wel op dezelfde Ambachtschool gezeten, in Menheerse en les gehad oa van mr Sevenhuizen, een jaartje na jou dus  denk ik. Alleen nog later in dienst wegens studie uitstel. Van 4 oktober 65 tot 16 november 67 bij de baas geweest. Erin als Wemnt3 zm en er uit als Elmnt 1 zm. Volgens mij reisden we ook wel eens dezelfde tijd van Flakkee naar Nieuwediep en omgekeerd, tenminste als we voor de wal lagen. Was leuk even te kijken bij je ; Vriendelijke groet, Adri  a.faasse@hccnet.nl

18-10-2013 Theo van Dalen.
Machinist Laatste reis + brand meegemaakt als mach.3 veel foto.s herkend. Na brand overgeplaatst naar Hr.ms.Limburg jandoru@gmail.com 

19-10-2013 Claudio.
h#tripulante hola a los que tripularon esta gloriosa nave.Fui de su tripulación como sabo segundo operaciones desde 1981 hasta 1985.En ese entonces el buque tenía el nombre ARA 25DE MAYO y era la nave insignia de la flota de mar de la república ARGENTINA,fue muy triste ver que su vida terminó en el desguase como chatarra en ALANG  claudiopanizzicsop@hotmail.com

19-10-2013 Alejandro Bareiro.
Fui conscripto clase 62 Fui parte de la dotacion, ARA 25 de mayo, en la division VICTOR, (cubierta de vuelo), como calzero, trinquero y control de incendio, desde junio 1981 hasta julio 1982.Fue una gran experiencia. alebar41@yahoo.com.ar

20-10-2013 Henk Graat.
vliegdek Ik heb in 1964 dienst gedaan op het vliegdek (o.a.spiegels) als dienstplichtige.De reis naar de west meegemaakt.Mooie tijd hehad en denk er nog regelmatig aan terug. Oktober 1963 matr 1 henk graat heb gevaren op de doorman tijdens de wereld reis in 1960 naar nieuw Guinea,mooie tijd om niet te vergeten, hgraat38@gmail.com

27-10-2013 Cees Kersten.
VGMRELMNT 1 Heb gevaren op de Doorman van 1963 tot 1966 bij de vliegtuigen.  cees.kersten@gmail.com

05-11-2013 Victor de Graaf.
kok 1/bakker Fijne tijd gehad op de Doorman  van 1964 tot 1967.vooral de 3maande reis naar de antillen roept leuke herinneringen op!groetjes aan alle ex collegas. zie foto 8000e landing die bakker was ik. victordegraaf@home.nl

06-11-2013 Norbert E. Onaitis. RN CNOR.                                                                          
Captain, USAR, ANC Did service as a Sgt. with The USAF and with The US Army as a Captain. Enjoyed visiting your site very much.  nick3190@verizon.net

07-11-2013 George Knevelman.
Machinist voorlift. Alhoewel ik al jaren niets meer heb met defensie, wil ik toch wel eerlijk bekennen dat ik een hele fijne periode gehad heb tijdens mijn plaatsing op de "Doorman". De vriendschap onderling was gewoon geweldig. Alleen had ik persoonlijk één groot probleem, het dienstverband duurde voor mij twee jaar te lang. Andere interesses ( een carriére maken in de motorsport ) hadden bij mij de voorkeur gekregen en die kon ik helaas door mijn twee jaar te lang durende dienstverband niet ten uitvoer brengen. Later is nog een gedeelte van deze wens alsnog in vervulling gegaan. Maar nooit zal ik vergeten de ontelbare malen dat ik arrest heb gekregen omdat ik maandag's te laat binnen kwam na het weekend omdat ik van af een circuit van waar ik dan ook natuurlijk geen fatsoenlijke verbinding kon krijgen naar de "Dikke boot" vaak een kwartier of zo te laat binnen kwam.
De commandanten die mij dit arrest toen altijd hebben opgelegd verwens ik nu nog steeds ( Veldkamp) En over de sergeant mariniers die de inspectie deed voordat je vrijdag's van boord mocht gaan daarvan hoop ik dat die later zelf een kale kop gekregen heeft als wraak voor de keren dat hij het nodig vond mij nog even naar de kapper te sturen waarop ik natuurlijk de trein weer miste. Maar alle gekheid op een stokje, het was gewoon een fijne tijd, maar zoals ik eerder aanhaalde voor mij twee ( van de zes ) jaar te lang.   http://www.deraceheldenvanweleer.nl desmo35@kpnmail.nl
Machinist voorlift. Per abuis ben ik vergeten de periode in te vullen dat ik in dienst ben geweest, dit is van November 1963 t/m November 1969 en mijn plaatsing op de Doorman was van 1965 t/m het buiten dienst stellen in 1968. De Argentijnen die later mijn voorste lift-machinekamer hebben overgenomen heb ik nog aangeleerd. http://www.deraceheldenvanweleer.nl  desmo35@kpnmail.nl

 

Gastenboek index

 

 

[Home] [Indeling site] [Welkom aan boord] [QH-1 '46-'48 index] [R81 '48-'55 index] [R81 '58-'68 index] [Bemanning index] [Anekdotes index] [Opleidingen index] [Vliegdienst index] [Reizen & havens index] [Gebeurtenissen] [Gastenboek index] [Oud gastenboek 2006] [Oud gastenboek 2009] [Contact] [Untitled729]