|
(foto 0471) Niet alle landingen verliepen volgens het boekje. Hier is de Seafury 6-40 een ietwat uit de koers geraakt. Foto ontvangen van Gerard Haas.
(foto 0472) Onmiddellijk grijpt de crashploeg in. De Seafury 6-40 heeft gelukkig nog wel een remkabel kunnen grijpen. Foto ontvangen van Gerard Haas.
(foto 4170) 18 januari 1954 de Seafury 6-40 is uit de koers geraakt. De man met lichtkleurig vest en kap in het midden is de sgt vlieger Rinus Hali, in de unieke, eenmalige functie van VDOO, ofwel Vliegdek Onder Officier. Dit als straf omdat hij beticht werd van ergens erg laag vliegen tegen de regels in. Zijn toenmalie commandant vond dat hij ernstig gestraft moest worden en daarom kreeg hij anderhalf jaar deze functie aan de wal (vliegdek). Foto ontvangen van Rinus Hali via Jaap de Moor.
(foto 4170a) De achterkant voor voorgaande foto.
(foto 4170b) Detailopname van de VDOO of vliegdek onderofficier.
(foto 4165) 6 februari 1954 de 6-40 voledig hersteld is na slechts 19 dagen alweer aan de beurt. In de crash-barrier, met, uiteraard een lege dekhaak. Foto ontvangen van Rinus Hali via Jaap de Moor en van Gerard Haas (foto 0473)
(foto 4165a) De achterkant voorgaande foto.
(foto 2262) Crash van een Seafury ter hoogte van het eiland. Het toestel leunt op zijn neus terwijl de piloot nog in het vliegtuig zit. Een brandwacht en leden van de crashploeg staan klaar om te assisteren. Foto ontvangen van Wicher Akkerman (zoon van bem.lid Piet Akkerman)
|