(foto 4084) Opname in de achter machinekamer (AMK) bij de verdamper. Foto ontvangen van Rinus van Reijen.
Aanvulling door Jan van den Berg: de machinist rechts is Anton (Ton) Gerlach.
(foto 4085) Foto ontvangen van Rinus van Reijen.
(foto 4086) Foto ontvangen van Rinus van Reijen.
Aanvulling door Jan van den Berg: de machinist links is niet Steenbeen maar Wim Jonkmans uit Rotterdam.
(foto 4087) Opname in de AMK op de benedenplaat. Foto ontvangen van Rinus van Reijen.
Aanvullende info: De machinst in het midden is Leo Krukkert.
(foto 4090) Foto ontvangen van Rinus van Reijen.
(foto 4090a) Detail van de aantekeningen. Foto ontvangen van Rinus van Reijen.
(foto 5180) De diesel voor de energievoorziening voor deze werd omgewisseld voor turbine aandrijving.
Aanvulling door Cor van Meel: de machinist op deze foto ben ik, Cor (McCorry) van Meel. Ik was samen met John Bugel de dieselpaai van beide diesels. Het betreft hier een opname in de dieseldynamokamer achter, eind ‘67 begin ‘68.
(foto 5181) Het manoeuvreerbordes bij het handwiel voor de stoomtoevoer naar de turbine.
Aanvullende info Koos Ruijzendaal: de machinist op de foto is Silvius.
(foto 1696) Verkiezing ‘Miss MK’, op deze foto ‘vrouwtje’ Heerholtz in de machinekamer. Foto ontvangen van Fred Storm.
(foto 5187) Officier en onder-officier in gesprek op het manoeuvreerbordes van de machinekamer.
(foto 5188) Deel van de vele meters in de VMK (voor machinekamer) aan boord van de Doorman.
|