|
(foto 2768) Nogmaals het eiland met een vorkheftruck voor de vliegcentrale. Op de achtergrond de SB deklandingsspiegel. Foto ontvangen van Ruud Mielard.
(foto 2769) Onderhoud en plaatselijk tjetten van het vliegdek in de haven van Brest in maart 1963. Foto ontvangen van Ruud Mielard.
(foto 2770) Na gedane arbeid is het goed rusten, in de haven van Brest in maart 1963. Foto ontvangen van Ruud Mielard.
(foto 2771) Je kan dan de crashkraan ook als zitje gebruiken om de vermoeide ledematen rust te gunnen. Foto ontvangen van Ruud Mielard.
(foto 2782) Nog een groepje ijverige tjetters, maar nu in de haven van Bergen op 10/14 maart 1963. Wie herkent zichzelf of andere maten? Foto ontvangen van Jan Nusteleijn.
(foto 2799) Er is ook een afzonderlijke pagina met betrekking tot het detachement mariniers aan boord van de Doorman. Hier poseert een marinier op het vliegdek. Foto ontvangen van het model, Wim van der Meer.
(foto 2811) Nogmaals Wim maar nu in het nette pak en in kleur op het vliegdek. Op de achtergrond een flinke klimkluif, die ze aan boord van de Doorman moesten missen. Foto ontvangen van Wim van der Meer.
(foto 3033) Poserend voor de Tracker 168 de elmnt’s Sjir Soetens en Paul Reuters. Foto ontvangen van Paul Reuters.
(foto 3062) De vlieger de Moor loopt langs een Grumman Tracker S-2A, opgesteld op het vliegdek. Foto ontvangen van Jaap de Moor.
(foto 3063) De vlieger de Moor poserend voor de Grumman Tracker 169. Foto ontvangen van Jaap de Moor.
(foto 3064) De vlieger in de cockpit van een Grumman Tracker, op de plaats van de co-piloot (aan stuurboord van het vliegtuig). Foto ontvangen van Jaap de Moor.
(foto 3065) Een bijzondere opname van de bemanning in 1965. Op deze foto links de hangaar-officier Kees de Moor en rechts zijn zoon Jaap de Moor, reserve-officier vlieger. Deze was de eerste boord-gekwalificeerde reserve-officier ex Rijks Luchtvaart School. Tijdens deze reis behoorden beiden tot de bemanning van Hr.Ms. Karel Doorman. Foto ontvangen van Jaap de Moor.
|