BuiltWithNOF

 

 

De uiterlijke kenmerken van Hr.Ms. Karel Doorman zijn menigmaal aangepast en/of geheel gewijzigd.
Aan de hand van deze kenmerken is aan de verschillende foto’s van de Doorman een datum of periode toe te wijzen.
Op andere foto’s, welke in een bekende haven zijn gemaakt of een andere bijzondere gebeurtenis, is wel een datum voorhanden.
Met betrekking tot deze kenmerken is een tabel samen gesteld waardoor een foto is te plaatsen in een bepaalde tijdsperiode.

Deze tabel bevat de navolgende zichtbare kenmerken vanaf de indienststelling op 28 mei 1958:

A. Het pennant R81 op de boeg;
B. Het pennant R81 op de spiegel;
C. Het pennant R81 op de schoorsteen;
D. Het pennant R81 op het eiland;
E. De grote LW radarantenne in het midden van de mast in de kleur grijs;
F. De grote LW radarantenne in het midden van de mast in de kleur zwart;
G. De grote LW radarantenne verplaats naar achter de mast en daar voor de TACAN antenne;
H. De UHF antenne aan SB voor recht omhoog meteen naast het vliegdek;
J. De UHF antenne aan SB voor haaks en iets verder vanaf het vliegdek;
K. De UHF antenne aan SB voor schuin en verder vanaf het vliegdek;
L. De ‘ramp’ , ronde achterkant van het vliegdek in de kleur wit;
M. De ‘ramp’, ronde achterkant van het vliegdek in de kleur groen  (donkere kleur);
N. De gele ‘centerline’ van de landingsbaan vaste lijn;
P. De gele ‘centerline’ van de landingsbaan aan het einde onderbroken;
Q. Aan het begin van de landingsbaan gele driehoeken aangebracht, de ‘fuik’.
R. Zonder ‘bridle catcher’ of stropvanger vliegdek BB voor;
S. De ‘bridle catcher’ of stropvanger aan vliegdek BB voor, vast;
T. De ‘bridle catcher’ of stropvanger aan vliegdek BB voor en scharnierend.

 

Onder aan deze pagina de links naar de verschillende pagina.s met scheepsfoto’s.

 

Hieronder de betreffende tabel, welke gebruikt kan worden om de datum cq periode vast te stellen van foto’s met daarop Hr.Ms. Karel Doorman na 28-05-1958.

Met ingang datum (periode)

A

B

C

D

E

F

G

H

J

K

L

M

N

P

Q

R

S

T

28-5-58 in dienst

x

 

 

 

x

 

 

x

 

 

x

 

x

 

 

x

 

 

13-1-59 // 4-5-59 3e West

x

x

 

 

x

 

 

x

 

 

 

x

x

 

 

 

x

 

28-5-59 // 19-6-59 Fairwind 4

x

x

 

 

x

 

 

x

 

 

 

x

x

 

 

 

x

 

14-9-59 // 30-5-59 Shoptalk

x

x

 

 

x

 

 

x

 

 

 

x

x

 

 

 

x

 

14-10-59 //30-11-59 Oslo

x

x

 

 

x

 

 

x

 

 

 

x

x

 

 

 

x

 

30-05-60 // 20-12-60 NNG

x

x

 

 

 

x

 

 

x

 

 

x

x

 

 

 

x

 

20-12-60 // 10-4-61 werf WF

x

x

 

 

 

x

 

 

x

 

 

x

x

 

 

 

x

 

5-6-61 // 7-7-61 Fairwind 6

x

x

 

 

 

 

x

 

x

 

 

x

x

 

 

 

x

 

2-8-61 // 29-9-61 Halifax

x

x

 

 

 

 

x

 

x

 

 

x

x

 

x

 

x

 

11-10-61 // 2-11-61 Sharp Sq.5

x

x

 

 

 

 

x

 

x

 

 

x

x

 

x

 

x

 

15-1-62 // 18-4-62 4e West

x

x

x

 

 

 

x

 

x

 

 

x

x

 

x

 

x

 

8-10-62 // 22-11-62 Istanbul

x

x

x

 

 

 

x

 

x

 

 

x

x

 

x

 

x

 

21-1-63 // 20-3-63 Brest

x

x

x

 

 

 

x

 

x

 

 

x

x

 

x

 

-

 

29-4-63 // 24-5-63 Gotenburg

x

x

x

 

 

 

x

 

x

 

 

x

x

 

x

 

x

 

27-5-63 // 5-7-63 Greenock

x

x

x

 

 

 

x

 

x

 

 

x

x

 

x

 

x

 

9-9-63 // 8-11-63 Kopenhagen

x

x

x

 

 

 

x

 

x

 

 

x

x

 

x

 

-

 

1-4-64 // 2-7-64 5e West

 

 

 

x

 

 

x

 

x

 

 

x

x

 

x

 

x

 

26-10-64 // 10-12-64 Casablanca

 

 

 

x

 

 

x

 

x

 

 

x

x

 

x

-

-

 

1-2-65 // 25-3-65 Bergen, Oslo

 

 

 

x

 

 

x

 

x

 

 

x

x

 

x

x

 

 

10-5-65 // 28-6-65 Windmill

 

 

 

x

 

 

x

 

x

 

x

 

x

 

x

x

 

 

6-9-65 // 26-10-65 Hamburg

 

 

 

x

 

 

x

 

 

x

x

 

-

-

x

 

 

x

1e proefvaart na Verolme 17-4-67

 

 

 

x

 

 

x

 

 

x

x

 

 

x

 

 

 

x

16-5-67 // 23-6-67

 

 

 

x

 

 

x

 

 

x

x

 

 

x

 

 

 

x

22-8-67 // 1-10-67 Lissabon

 

 

 

x

 

 

x

 

 

x

x

 

 

x

 

 

 

x

23-10-67 // 30-11-67 Toulon

 

 

 

x

 

 

x

 

 

x

x

 

 

x

 

 

 

x

23-1-68 // 15-3-68 Can.eil.

 

 

 

-

-

 

x

 

 

x

x

 

 

x

 

 

 

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Scheepsfoto’s R81 (1)
1958

Scheepsfoto’s R81 (2)
1959

Scheepsfoto’s R81 (3)
1959 - 1960

Scheepsfoto’s R81 (4)
1960 - 1961

Scheepsfoto’s R81 (5)
1962

Scheepsfoto’s R81 (6)
1962 - 1963

Scheepsfoto’s R81 (7)
1963 - 1964

Scheepsfoto’s R81 (8)
1964 - 1965

Scheepsfoto’s R81 (9)
1965 - 1967

Scheepsfoto’s R81 (10)
1967

Scheepsfoto’s R81 (11)
1968 - 1969

Scheepsfoto’s R81 (12)
Overige foto’s

Scheepsfoto’s R81 (13)
Overige foto’s

Scheepsfoto’s R81 (14)
Delen van het schip

Scheepsfoto’s R81 (15)
Interieur van het schip

Scheepsfoto’s R81 (16)
Interieur van het schip

Scheepsfoto’s R81 (17)
Interieur van het schip

Karel Doorman op schilderijen

 

Wie beschikt nog over foto’s voor deze rubriek, vooral mbt het interieur van het schip.

Gaarne een mail naar de webmaster.


Terug naar index R81 '58-'68

 

[Home] [Indeling site] [Welkom aan boord] [QH-1 '46-'48 index] [R81 '48-'55 index] [R81 '58-'68 index] [Algemeen index] [Vliegkampschip index] [Dekken-indeling en index] [Scheepsfoto's index] [Indienststelling 1958 (1)] [Uitdienststelling 1968] [Smaldeelschepen index] [Scheepshandelingen index] [Onderdelen schip index] [Bemanning index] [Anekdotes index] [Opleidingen index] [Vliegdienst index] [Reizen & havens index] [Gebeurtenissen] [Gastenboek] [Contact]